Trejler za novi film nas je podsetio zašto smo opsednuti Cronenbergom

autor BURO.
davidfilmsquare

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/04/davidfilmcover.jpg

Ukoliko ste ljubitelji horor filma, zaustavite sve, jer je prvi put posle 2014. godine i ostvarenja “Maps to the Stars”, kralj takozvanog body horror žanra snimio novi film. Još lepša i uzbudljivija vest je, da sudeći po trejleru, novo čedo kultnog reditelja i pisca podseća na njegove ranije klasike koje smo najviše voleli. Telesni horor je zahvaljujući ovom reditelju postao poseban podžanr u horor fikciji i poznat je još kao organski ili biološki horor, a karakteriše ga  upotreba šokantnog vizuelnog materijala tela u raspadanju, ili izobličenja usled zaraze, raspadanja, parazita, sakaćenja ili mutacija, uz neprirodne pokrete i anatomske defekte. 

Plodovi njegove lude mašte u koju se plašimo da zaronimo, poznati su po mračnoj vizuelnoj estetici, scenama eksplicitnog nasilja, seksa i patoloških procesa, kao i smelom i otvorenom istraživanju tabua, naročito kada je reč o psihološkim i socijalnim relacijama i zajednici, u neraskidivoj vezi sa biološkim i telesnim. On hrabro zaviruje u džepove naše psihe, gde ni sami ne smemo. Setimo se samo njegovog kontraverznog filma Crash iz 1996 o ljubavnom paru koji obnavlja svoju strast zahvaljujući grupi fetišista koje uzbuđuju automobilske nesreće. 

“Crimes of the Future” biće njegov prvi originalni scenario od “eXistenZ” iz 1990. godine. Prema dosadašnjim informacijama i sudeći po trejleru, ovo delo bi trebalo da se bavi ne tako dalekom budućnosti gde se čovečanstvo prilagođava sintetičkom okruženju. Film će se baviti idejom metamorfoze, jer neki ljudi prihvataju promjnu, dok drugi pokušavaju da je ograniče. Prvi tizer otkrio je niz upečatljivih kadrova, uz prateći tekst „Vreme je da prestanemo da gledamo. Vreme je da prestanete da govorite. Vreme je za slušanje.” Ali bogatiji trejler koji je izašao kasnije je ipak malo teži, otkrivajući delove dijaloga između likova dok razgovaraju o kontroverznoj proceduri koja možda čak nije ni legalna i mogla bi potencijalno uništiti ljudsku vrstu. 

“Crimes of the Future” je takođe naziv Cronenbergovog drugog dugometražnog filma, objavljenog 1970. godine. Ostvarenje se bavilo epidemijom koja je uzorkovana kozmetikom, i  idejom da bi sintetičke stvari mogle dovesti do kraja čovečanstva. Iako postoje određene sličnosti između ovih ostvarenja, još uvijek ne postoji informacija da li će novi film biti izvesna vrsta rimejka starog. U novom filmu glavne uloge tumače Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart i Scott Speedman. 

Ova tema je svakako bliska reditelju, koji je svoju najveću slavu stekao upravo uz pomoć uvrnutih i iščašenih priča o mutaciji i transformaciji ljudskog tela, poput onih u filmu „Videodrom“ i „The Dead Zone“. U godinama posle tih filmova,  oni su bivali sve više umetnički i odani konvencionalnim formatima. Ukoliko dajemo omaž starim naslovima, ne možemo da zaobiđemo kultnu priču o jednoj velikoj transformaciji koja je pošla po zlu i flimu The Fly iz 1986. U njemu ekscentrični naučnik Seth Brundle koga igra Jeff Goldblum upoznaje novinarku Ronnie Quaife (Geena Davis). Njih dvoje se zaljubljuju, a Brundle radi na svom revolucionarnom projektu teleportacije. Nažalost, sa njim se transportuje i muva. Kompjuter spaja njega i muvu na molekularno-genetskom nivou, uzrokujući da se transformiše u nešto sasvim drugo. 

Nadamo se da će „Crimes of Future“ prikazati konačnu i uspešnu fuziju Cronenbergove dve ere. Film će verovatno biti jedan od najiščekivanijih naslova u Kanu ove godine, gde je i zakazana premijera.