Kako je fine dining postalo vrhovno iskustvo generacije Z?

autor BURO.

Osim toga što je generacija Z opsednuta time da pripada nekoj estetici, navikli smo da nas iznenađuje i pomera granice – donela je novi talas aktivizma, nove trendove i termine. Kažu: Seks je precenjen, a najviše od svega cene moć iskustva. Umesto revenge dressinga praktikuju revenge dining. Ko je rekao skupo?

Caitlin Holt koja stoji iza TikTok naloga @luxurygodess ima 22 godine i voli sve što vole Z-evci. Pre putovanja redovno istražuje heštegove: luxurydining i luxuryexperiences, zato što za nju i njene saborce iskustva nemaju cenu. Pa iako su oni obožavaoci dijametralno suprotnih estetika, od dreamcore-a do Coquette romantike, saglasni su da će pre platiti skupu večeru nego Louis Vuitton torbu. 

@luxurygoddess Most Instagrammable Restaurants in the World - Part 1! #italy #grottapalazzese #italian #restaurant #luxury #luxurylife #travel #luxurytravel ♬ INDUSTRY BABY - Lil Nas X & Jack Harlow

Njen TikTok iz čuvenog Sketch restorana, u kom čaj koji košta „tričavih“ 9.000 dinara, broji preko milion pregleda. Caitlin je samo jedna u nizu i nema sumnje da generacija Z oblikuje gastro industriju u kojoj je glavna valuta iskustvo – fine dining iskustvo.

@luxurygoddess Most Instagrammable Restaurants in the World - Part 4! #sketchlondon #london #travel #restaurants #finedining #londonlife #luxurytravel #traveltok yeah hot people use this sound - cxaluv

I možda jeste manje štetno po planetu (što je, ruku na srce, ovoj generaciji izrazito važno) popiti skup čaj nego kupiti torbu, ono što je gen Z-u još važnije jeste dobar content. U moru sadržaja i utrkivanja za titulom najinstagramičnije(g), čaj po ceni od 9.000 dinara možda jeste deo iskustva, ali je pre svega ulaznica za mesta u kojima niko do tada nije napravio selfie. Pardon, TikTok.

Sam Ward, direktor grupe Umbel restorana, od kojih tri ponosno nose Mišelinovu zvezdicu, ima svoje stalne goste, ljude koji u njegovim restoranima slave jubileje i godišnjice, ali njegovu postavu gostiju sada čini i 25% dvadesetpetogodišnjaka. Pre 15 godina pored procenata stajao je broj 5. Slovima: pet.

Kako je ovo generacija kojoj su telefoni srasli sa rukama, pa nema tog obroka koji nije uslikan, tako i nema izlaska na večeru bez reela. Zapravo, restorani koji nemaju sočne profile ne prolaze ni prvi krug izbora. Možda nije do fine dininga, možda je do slikabilnosti?