Pretraga

BURO izbor: kolekcije sa Nedelje visoke mode u Parizu koje ćemo pamtiti

BURO izbor: kolekcije sa Nedelje visoke mode u Parizu koje ćemo pamtiti

I zašto nikada nećemo prestati da ih pratimo

Tekst: Manda Javorina


Nedelja visoke mode je vreme kada je dizajnerima sve dozvoljeno. Nije nosivo? Pa to je haute couture! Ni ne liči na “haljinu”? To je haute couture! I mi je volimo i nije nam dosta, ni blizu. Celine Dion koja paradira je samo dodatni bonus. Istinska visoka moda danas prevazilazi okvire praktičnosti, potrebe bilo koje vrste (u ovo slobodno svrstajte i potrebu da se izgleda dobro na crvenom tepihu), ona je ideja. I kao takva će uvek biti važna. Nije bitno da li se radi o Alexander Vauthier smokingu u kom možete sutra ujutro da izađete na ulicu, trodimenzionalnim skulpturama Iris von Harpen (u kojima bih volela da Solange, recimo, sutra izađe na ulicu) ili predimezioniranim balskim haljinama sa potpisom Giambatista Valli. Evo revija koje držimo otvorene na desktopu i uz koje se igramo stilista za sledeću MET galu. Ja tipujem na Lupitu u Valentinu. Vi?

 

Alexander Vauthier

 


 

 

Ove sezone Alexander Vauthier je izbegao predimenzioniranu ženstvenost koja često prati kolekcije visoke mode. Umesto toga, odlučio je da nam primerom pokaže da je odeća pravljena po meri i za dan. Smoking koji je otvorio reviju je upravo to - modni komad koji ne zna za vreme, ni dana ni godine. Glavna linija cele kolekcije su osamdesete ali za svaku puf-suknju dobili smo i po jednu elegantnu svetlucavu haljinu po kojima je poznat. Niko nije izašao razočaran.


 

Osamdesete

 

Chanel

 


 

 

Ove sezone verovatno niko nije tako pažljivo posmatran kao Virginie Viard, jer ovo je, na kraju krajeva, njena prva potpuno samostalna kolekcija za Chanel. Da li se odmakla od Karlove senke? Da. Da li je to učinila dovoljno i dalje ostaje da se vidi. Ovo je mekša i minimalnija kolekcija od onih na koje smo navikli ali koja će usrećiti Chanel kupce: haljine od pliša koje otkrivaju članke i ravne cipele, pantalone na tregere od tvida, majice ukrašene belim perjem. Promišljena ženstvenost.


 

Ženstvenost

 

Dior

 


 

 

Maria Grazia Chiuri odstranila je sve nepotrebno što odvlači od suštine, uključujući i boju, iz svoje nove kolekcije za Dior. Ona je žena koja pravi odeću za žene u najboljem mogućem smislu. Ovde udobnost ne flertuje sa ružnoćom, njena jednostavnost nije minimalistička. Ona veruje u efikasnost dizajna. Kaftani od sjajne svile, ogrtači od satena, delikatne mreže svuda - od velova do korseta ispod večernjih haljina i slojevitih sukanja, sve govori o lepoti tela na diskretan način, nikada vulgarno.


 

Lepota

 

Giambatista Valli

 


 

 

Dizajner je ove godine zauzetiji nego ikada ako se uzme u obzir saradnja sa kućom H&M i nije čudno što je ovom kolekcijom tražio atmosferu mira i odlučio se za izložbu umesto revije. Izložba je otvorena lutkama u košuljama sa monogramima i prepoznatljivim suknjama od tila, u sledećoj sobi su haljine ukrašene božurima od svilenog tafta i svile izvezene sitnim laticama. Treća soba je posvećena Vallijevim opsesijama: printovima ruže, volanima, volumenu i haljinama sa dubokim dekolteom.


 

Volumen

 

Givenchy

 


 

 

Zamislite anarhičnu damu koja se našla u velikom zamku. Zamislite kako tumara hodnicima i dvoranama i šta sve pronalazi. Claire Waight Keller nam je prvi put ispričala pravu priču: crno-beli podovi preneli su se na komade od tvida, egzotične ptice u kavezima u ogrtače sa perjem, plisirana svila i čipka i rese na haljinama dostojnim Gospođice Havisham. Ovu reviju pamtićemo kao prekretnicu na kojoj je Waight Kellerova najzad punim plućima udahnula magiju visoke mode.


 

Magija

 

Iris van Harpen

 


 

 

Iris van Harpen je teško odvojiti od neverovatne tehnike kojom oblikuje svoje ideje. Iza svakog komada stoje kompjutersko programiranje, fizika i alhemija toliko komplikovane da ih je nemoguće objasniti. Ali to, verovatno, ni ne treba raditi. Njene pokretne višeslojne skulpture ostavljaju bez daha dok se istovremeno sužavaju i skupljaju pri pokretu. Tema koju je ove sezone odabrala su priroda i povezanost ekosistema, a mi smo je gledali hipnotisano.


 

Skulpture

 

Jean Paul Gauliter

 


 

 

U skladu sa tim što je od prošle godine prestao da koristi krzno, Jean Paul Gaultier je poslao na pistu manekenke  koje su marširale u nizu outfita inspirisanih divljinom. Geometrijski zebra print, reljef zmijske kože i tribalni nakit pravili su kontrast drugom, monohromnom delu kolekcije crnih haljina sa jednom jarkom bojom kao detaljem i crnim kupastim velovima. Ovo je putovanje mašte koju svaki dodir sa stvarnošću može samo da pokvari.


 

Divljina

 

Ronald van der Kamp

 


 

 

Kada je osnovao svoju modnu kuću pre pet godina, Ronald van der Kemp bio je jedan od retkih koji su govorili o održivoj modi i recikliranju. Teško je poverovati da je i dalje 98% njegove odeće napravljeno od recikliranog materijala: eklektične farmerke od različitih komada džinsa, beli smoking u Binaca Jagger stilu i puf-haljine u stilu osamdesetih u ciklama boji, sve to je napravljeno od revitalizovanog tekstila. Rašiveno i ponovo spojeno u nove komade. Revolucionaran način interpretacije visoke mode.


 

Revolucija

 

Schiaparelli

 


 

 

Daniel Roseberry je imao debi koji određuje ton kojim on namerava da vodi Schiaparelli: “Ne želim da bude nostalgije”, izjavio je, i još važnije - pokazao. Ikoničnih elemenata, naravno, ne manjka, ali je “Schiap nadrealizam” sada reinventovan za novu generaciju: akrilni nokti pretvoreni u bubamare, piton od cirkona kao ogrlica, sakoi od egzotičnih koža. Relativno nepoznati dizajner izašao je iz senke i zauzeo mesto u prvom redu.


 

Reinvencija

 

Valentino

 


 

 

Više nije dovoljno imati veštinu i eleganciju, iako toga svakako nije falilo na Valentino reviji. “Jedini način da visoka moda živi danas je da prigrli različita lica i identitete žena”, izjavio je Pier Paolo Piccioli pre nego što je na pistu poslao senzacionalnu odeću, neverovatne kombinacije boja i linija i pokazao nam zašto je trenutno najvažniji dizajner visoke mode. Publika je bila na nogama i pre nego što je izašao da se pokloni zajedno sa krojačicama, a kada je sam Valentino ustao da ih sve izljubi preplavio nas je zbirni efekat sve ove lepote - neodoljivo.


 

Neodoljivo

 

Maison Margiela

 


 

 

“Moje namere su impulsivne i anarhične.” Inspirisan svojom percepcijom propadanja i sloma društvene strukture, Galliano je napravio sopstvene projekcije na tkanine, kao neku poetičnu verziju Instagrama, a zatim ponovio ono zbog čega ga oduvek volimo: poznate komade je krojio na nov način, menjao volumen i dimeznije do te mere da je par pantalona, na primer, pretvorio u haljinu sa korsetom. Njegova neiscrpna kreativnost je protivotrov stvarnosti koja umrtvljuje.


 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor