Kako je Jacquemus osvojio internet

    15.08.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/08/jaq_cover_update.jpg

    Možda će jednog dana ove reči zvučati zastarelo i neće biti tačne ali danas, u ovom trenutku i stanju kojem se nalazi društvo, one su potpuna istina i činjenica: Instagram ima neverovatan uticaj na modu. Zato što su najuspešnije kompanije one koje uspevaju da naprave modu koja će savršeno izgledati i u tom malom kvadratu. Još bolje ako može odmah i da se kupi!

    Možda najbolji primer kreatora koji je to stanje iskoristio jeste Simon Porte Jacquemus. Njegov istoimeni brend postoji 10 godina i zabeležio je prodaju od 10 miliona dolara u toku prošle godine. To je možda ništa u poređenju sa kućama kao što su Chanel ili Louis Vuitton čija prodaja doseže i 10 milijardi dolara,  ali te modne kuće postoje već sto godina i imaju bogato iskustvo u biznisu i prodaji. Jacquemus, sa druge strane, postoji neuporedivo kraće i potpuno je „one man show“ – on je i kreativni direktor svog brenda ali i stoprocentni vlasnik. I uprkos tome mu se prodaja udvostučava svake godine.

     

    Ono što je u praksi počelo kao jedan ogroman šešir i još jedna mikro torba, postalo je jedan od brendova o kojima se najviše priča. Ali i koji se najviše slika. Od samog početka, stvarajući kolekcije inspirisane mestom odakle je potekao i Francuskom rivijerom bio je poznat samo modnim znalcima i insajderima. Nije ni sanjao da će se 2017. godine u njegovom životu sve preokrenuti. Te godine je u svojoj kolekciji za jesen/zimu 2018. poslao na piste manekenke koje su nosile najmanje torbe koje ste videli u životu. Torba je nosila ime Le Petit Chiquito i prikazana je u nekoliko boja. Ono što je ispočetka izgledalo kao ironično preuveličavanje (presmanjivanje) mode polako je postala stvar koja je zaintrigirala sve. Postala je trend o kojem su svi govorili: mikro torba. Ljudi su se sprdali po internetu, praveći milion memes sa naslovima „šta u nju može da stane“ i pomogli da torba uskoro postane internet senzacija. Zatim su usledile Kylie i Kendall Jenner, Hailey Bieber i Kim Kardashian koje su pokazale i kako se Le Petit Chiquito nosi i šta se u njoj nosi. Torba je uskoro prevazišla sebe i trend, i… postala pokret.

     

    Iz iste kolekcije, nikako ne možete da zaboravite ni ogroman predimenzionirani šešir La Bomba koji je takođe postao fenomen. Kada se Bella Hadid slikala gola sa ogromnim slamnatim šeširom na plaži i postavila tu fotografiju na svoj Instagram profil to je postao jedan od najupečatljivijih vizuelnih momenata u novijoj istoriji. Simon Porte Jacquemus brzo ga je prisvojio i iskoristio hajp koji je nastao repostujući ovu fotografiju sa naslovom „Bella La Bomba“. Instagram nalog Diet Prada uskoro je, međutim, napomenuo da se radi o šeširu španskog brenda Olmos & Flores, a ne o La Bomba Jacquemus šeširu. Ali šta god oni učinili fotografija je zapalila internet. Misija je obavljena. Ljudima će ostati zauvek u sećanju Bella Hadid koja nosi „Jacquemus slamnati šešir“.

     

    I onda stižemo do njegovog poslednjeg poduhvata: revije povodom desetogodišnjice postojanja brenda. Simon je ovaj spektakl priredio samo nekoliko kilometara od svog rodnog mesta u poljima lavande i proizveo takav efekat na društvenim mrežama o kojem i najveći brendovi mogu samo da sanjaju i dokazao kako je Jacquemus modni David koji pobeđuje Golijata u njihovoj sopstvenoj marketinškoj igri. Od tog trenutka, zvezde kao Kim Kardashian, Dua Lipa, Hailey Bieber, Kylie Jenner, ne prestaju da ga nose. Izgleda da je Jacquemus postao najobožavniji brend među modnim entuzijastima i Instagram-poznatima. Višnja na šlagu? Izbacio je dodatno smanjen model torbe Mini Chiquito, mikro mikro torbu veličine 8,5 X 5 cm, po ceni od 250 dolara, koja je naravno odmah postala meme. I hit u prodaji.

     

    Možete ga nazvati srećnikom ali ne umanjujte njegov marketinški instinkt i genijalnost. Od svađe sa Diet Pradom do sopstvenog Instagram naloga na kom uporno postavlja tri fotografije zaredom, trudio se i uspeo je da nam stalno bude prisutan pred očima. I mi smo se usput zaljubili. Jer vratio nam je možda najlepše razdoblje i najlepši glamur koji je ikada postojao: Francusku rivijeru. Torbe mogu da postanu još manje, ali naša ljubav će biti samo još veća.

    Saznaj više:
    Povezani članci: